viernes, 31 de julio de 2015

AMORT

Amort és una sessió de contes per a secundària que ja comença a caminar. He estat un temps preparant-la: seleccionant i adaptant els contes, donant-li forma i imatge i buscant un títol. Com ja us haureu adonat, el títol és un joc de paraules; me'l va proposar un jove després d'escoltar un dels contes: Tu vas a mort!, em va dir. I ho va clavar!

Contar un conte sempre és un viatge i pensar una sessió és un més llarg que comença, com qualsevol viatge, quan el penses per primera vegada. En aquesta sessió, no viatge lluny en l'espai sinó en el temps: al pur estil Michael J. Fox, torne al passat, 25 anys enrere. Reinvente l'Almudena adolescent, com a personatge de conte, utilitzant els llocs on va viure, millor dit Viure perquè l'adolescència es Viu, jo me n'he adonat ara. I torne a l'IES l'Estació d'Ontinyent, a l'Estació de RENFE on apreníem les qüestions més importants, al cementeri que quedava ben a prop. A les emocions més fortament viscudes, a la visceralitat...

Per a aquesta sessió he reescrit i versionat contes de Guy de Maupassant, Jairo Anibal Niño, contes populars i propis. Passats pel tamís de l'emoció de viure'ls en primera persona.

Com a bon viatge, al llarg del seu recorregut m'he anat trobant amb gent que val la pena i amb la que espere seguir compartint experiències. Al maig, vaig fer una sessió de prova a la Biblioteca de l'Olleria amb amics, familiars i l'artista Jordi Albinyana. La idea era que ell poguera veure la sessió i en fera el cartell. En acabar, mentre preníem una misteleta, em va comentar la idea que li havia vingut al cap tot escoltant els contes. No tenia res a veure amb el que jo li volia proposar, però em vaig poder guardar la meua opinió i el vaig deixar fer. Estic tan contenta!, el cartell em sembla tan apropiat i just. Com el xiquet d'Albal amb el títol, l'ha clavat!

Només desitge que Cavafis tinga raó i que el viatge continue; que ara que començarà a rodar la sessió per instituts, el viatge seguisca i em faça créixer i que Ítaca només siga un anhel.

Vols viatjar amb mi?



15 comentarios:

  1. M'ha encantat la xarrada!!
    Maria M. 2nB

    ResponderEliminar
  2. Tonet:2nE
    M'ha encantat la xarrada i hem passat un moment fantàstic!!!:)

    ResponderEliminar
  3. Sóc Patricia 2nE.Hola!pense que ha estat molt be la teva xarrada, els teus contes han sigut molt interesants. M'agradaria guanyar aquest concurs perque quan has contat de que anava he pensat que era dels llibres que a mi m'agrada llegir.Espere tornar a escoltarte contar contes!Saluts.

    ResponderEliminar
  4. #ContesAmort:)meravellos

    Javier 2E

    ResponderEliminar
  5. Toni 2E: Les teues histories son impresionants les he llegit me engisa com la has transformat...

    ResponderEliminar
  6. Em diuen Elisa i soc de 2nE. M'ha agradat molt els contes que vares contar, pense que els contes molt bé. El llibre que vas a sortejar pareix interessant. Vuic que contes mes llibres a tercer.

    ResponderEliminar
  7. Hola, soc del col·legi Santa Ana y San José de la muntanya i el meu nom és Sonia 1º ESO. M'han agradat molt els contes que ens has relatat i m'han paregut molt interesants. Amés a més crec que eres una relataora excel·lent.

    ResponderEliminar
  8. Els contes foren sorprenets quina imaginació!!

    ResponderEliminar
  9. De veritat ets una gran contacontes , m'ha encantat la teua història i la teua forma de fer el so de la moto.
    Espere tornar a sentir els teus contes lány que vé.

    Raquel 1F

    ResponderEliminar
  10. ME A ENCANTADO LOS CUENTOS QUE HAS CONTADO EN LA BIBLIOTECA , PIENSO QUE ERES MUY BUENA CONTANDO CUENTOS.
    Natalia 2ºA

    ResponderEliminar
  11. Hola,els contes han estat molt be i espere anar un altre dia per a que ens contes mes, adeu!!! *-*
    Aroa 2ºB

    ResponderEliminar
  12. Martí 1rD.
    Han segut unes histories molt intrigants y divertides.
    (De l' institut IES MATEMÀTIC VICENT CASELLES COSTA a Gata de Gorgos)

    ResponderEliminar
  13. El teu novio mor 'aposta' por poder estar amb la seua ex en el altre mon?

    Javier 2n Sta Joaquina de Vedruna

    ResponderEliminar
  14. Me ha encantado la historia y me ha parecido muy interesante y me encanta como cuentas los cuentos
    Y me a parecido también un poco triste


    Paola 2 Eso sta Joaquina de vedruna

    ResponderEliminar
  15. Bon dia:
    No trobe l'entrada de AMORT A VINALESA.
    Gràcies

    ResponderEliminar